20:38

Mydelniczkowo kolejny raz

Mydelniczkowo kolejny raz


Józio oświadczył: "Woda mi zbrzydła,
Dość już mam szczotki, wstręt mam do mydła!"
I odtąd przybrał wygląd straszydła.

Płakała matka i ojciec gryzł się:
"Ten Józio wszystkie soki z nas wyssie,
Od dwóch tygodni już się nie myje,
Czarne ma ręce, nogi i szyję,


Twarz ma od ucha brudną do ucha,
Czy kto takiego widział smolucha?
Poradźcie, ludzie, pomóżcie, ludzie,
Przecież nie można żyć w takim brudzie!"


Józio na prośby wszelkie był głuchy,
Lepił się z brudu jak lep na muchy,
Czego się dotknął, tam była plama,
Wołał: "Niech mama myje się sama,


  Tato niech kąpie się nieustannie,
Stryjek i wujek niech siedzą w wannie,
Niech się szorują, a ja tymczasem
Będę brudasem! Chcę być brudasem!"


Przezwał go stryjek: "Józio-niemyjek",
Wujek doń mówił: "niemyty ryjek",
Błagała ciotka: "Józiu mój złoty,
Myj się!" Lecz Józio nie miał ochoty.


Wyniósł się w końcu z domu na Czystem
I zawiadomił rodziców listem,
Że myć się nie ma zamiaru, trudno!
I poszedł mieszać - dokąd? - na Bródno.

                                                      "Brudas" J. Brzechwa


Pozostając w temacie higieny kolejny zestaw łazienkowy z mini żabiuszami  :) 

13 komentarzy:

  1. Jesteś rewelacyjna w tym, co robisz. Jestem pod ogromnym wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie ma problemu. Józio, gdy tylko zobaczy TWOJE DZIEŁO zacznie się z ochotą myć.Nie wiadomo tylko czy zechce wynieść się z Bródna:))))))
    A co na to by powiedział Pan Brzechwa?:))))))))))))
    Zapewne żabusie by Mu się spodobały:)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wiesz co jak będę miała wnuki to zamówię dla nich takie komplety, z pewnością nie będzie problemu z myciem. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. :))))))Super komplet. A po przeczytaniu wiersza mam dobry humor, dzięki :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny komplecik i baaardzo edukacyjny wierszyk-świetny zresztą:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za wszystkie miłe słowa! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bombastyczne!! Absolutnie niesamowite, jeszcze takich nie widziałam :) Pozdrawiam i gratuluję pomysłów! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne są!! Cudny ten krakel:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tak sympatycznego kompletu łazienkowego jeszcze nie widziałam..:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale sympatyczny komplecik... sądzę, że każde dziecko myłoby się często mając taki komplet w łazience

    OdpowiedzUsuń
  11. Żabusie jak zwykle urokliwe!
    Zapraszam do mnie po wyróżnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. ale fajne żabole!!! pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony dla mnie czas i pozostawione słowa!

Copyright © 2016 Ceramiczny Kamień , Blogger